Pojazdy egzaminacyjne 2019 – część I – samochody osobowe

Koniec roku zbliża się wielkimi krokami, warto byłoby więc zapoznać się z pojazdami egzaminacyjnymi jakie na nas czekają w nadchodzącym roku.

Ze względu na sporą ilość ośrodków egzaminacyjnych (jest ich aż 58) wybraliśmy z nich 16 po jednym z każdego województwa – najczęściej ich stolicę.

W pierwszej części pojazdów egzaminacyjnych pod lupę weźmiemy samochody osobowe. Najczęściej spotykanymi samochodami w kategorii B są Toyota Yaris oraz Hyundai i20. Na szesnaście przez nas branych pod uwagę ośrodków samochody te występują po 6 razy. Następne miejsca zajmują Kia Rio, którą spotkamy w trzech ośrodkach oraz Fiat Punto z dwoma punktami na koncie. Stawkę z występowaniem jedynie w jednym ośrodku zamykają Skoda Fabia oraz Renault Clio.

W kategorii B+E istnieje bardzo duże zróżnicowanie. W większości przypadków każdy ośrodek ma inny samochód do przeprowadzania egzaminu praktycznego. Wyróżnić należy jedynie Renault Trafic oraz Volkswagena Transportera, które występują po trzy razy w branych przez nas pod uwagę ośrodkach.

Szczegółowy spis samochodów w branych pod uwagę ośrodkach znajduje się na końcu artykułu.

Poniżej krótki opis najpopularniejszych samochodów z obu kategorii:

Toyota Yaris III generacji to samochód osobowy zaliczany do segmentu B. Zadebiutował w 2011 roku, jako bezpośredni następca modelu Yaris drugiej generacji. W odniesieniu do poprzednika nowy model dość znacznie urósł. Długość jest powiększona o 10 cm (3885mm), a rozstaw osi zwiększył się do 2510mm. Szerokość pozostała bez zmian. Powiększono także pojemność bagażnika, aż o 25 procent. Stylistyka nowego Yarisa jest całkowicie odmieniona. Auto ma bardziej poważny i usportowiony charakter. Występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Produkcja odbywa się we francuskich zakładach Valenciennes. Pod maską znajdują się zarówno benzynowe jak i wysokoprężne jednostki napędowe o pojemnościach od 1 do 1.4 litra. W tym trzycylindrowa jednostka 1.0 VVT-i, które była już trzykrotnie nagradzana tytułem Engine of The Year. (źródło: moto wp)

Hyundai i20 produkowany przez południowo-koreański koncern Hyundai. Należy do segmentu B, czyli małych aut miejskich. To kolejny, po modelach i30 oraz i10, samochód tej marki, który otrzymał alfanumeryczną nazwę składającą się z litery i cyfr. Światowa premiera odbyła się podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku. W salonach sprzedaży znalazł się rok później. W imię ostatniej filozofii Hyundaia, również ten model został zaprojektowany z myślą o europejskim kliencie, w dodatku przez europejskie centrum stylistyczne. Model i20 zastąpił w gamie wysłużonego już Getza, choć jeszcze przez jakiś czas oba modele sprzedawane będą jednocześnie. (źródło: moto wp)

Volkswagen Transporter to jedna z największych legend w historii motoryzacji. Jego pierwszy prototyp powstał 60 lat temu, a więc w 1948 r., a dwa lata później rozpoczęła się seryjna produkcja. W 2015 roku na rynku pojawiła się szósta generacja tego modelu. W grupie pojazdów użytkowych mamy typowy furgon, jest też towarowo-osobowa wersja kombi i podwozie pod zabudowę. Różne masy dopuszczalne, dwa rozstawy osi, kilka wariantów wysokości dachu, wiele wersji silnikowych… Transporter T6 oferuje możliwości, które dzięki bogatemu programowi wyposażenia dodatkowego i fabrycznemu wyposażeniu specjalistycznemu umożliwiają wykonanie prawie każdego zadania transportowego. (źródło: samochody-specjalne.pl)

Renault Trafic - produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska. (źródło: autocentrum)

Pojazdy egzaminacyjne osobowe z wyszczególnieniem na województwa:

Woj. Dolnośląskie (Wrocław)
B - Toyota Yaris III
B+E – Ford S-max

Woj. Kujawsko-Pomorskie (Toruń)
B - Toyota Yaris III
B+E – Toyota RAV4

Woj. Lubelskie (Lublin)
B – Hyundai i20
B+E – Renault Trafic

Woj. Lubuskie (Zielona Góra)
B – Kia Rio
B+E – Renault Trafic

Woj. Łódzkie (Łódź)
B - Hyundai i20
B+E – Volkswagen Transporter T-5

Woj. Małopolskie (Kraków)
B – Hyundai i20
B+E – Chevrolet Captiva

Woj. Mazowieckie (Warszawa)
B - Hyundai i20 oraz Skoda Fabia
B+E – Fiat Scudo

Woj. Opolskie (Opole)
B – Renault Clio
B+E – Mercedes Vito

Woj. Podkarpackie (Rzeszów)
B - Hyundai i20
B+E – Brak informacji

Woj. Podlaskie (Białystok)
B - Toyota Yaris III oraz Fiat Punto
B+E – Mercedes Vito

Woj. Pomorskie (Gdańsk)
B – Kia Rio
B+E – Peugeot Expert Traveller

Woj. Śląskie (Wrocław)
B - Toyota Yaris III
B+E – Volkswagen Transporter

Woj. Świętokrzyskie (Kielce)
B - Toyota Yaris III oraz Hyundai i20
B+E – Volkswagen Transporter

Woj. Warmińsko-Mazurskie (Olsztyn)
B – Fiat Grande Punto
B+E – Volkswagen Caravelle, Opel Vivaro

Woj. Wielkopolskie (Poznań)
B – Kia Rio
B+E – Peugeot Boxer

Woj. Zachodnio-Pomorskie (Szczecin)
B – Toyota Yaris III
B+E – Renault Trafic


zespół e-testynaprawojazdy.pl
Napisane dnia 10-12-2018 13:33 przez etestynaprawojazdy
Powered by CuteNews
Nasz test rozwiązano już razy. Dołącz do nas już dziś!